* Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut.
Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Lataa Honda CB650R -käyttöohje:
Honda CB650R yhdistää perinteisen nelisylinterisen moottoripyörän karisman moderniin tekniikkaan ja viimeisteltyyn muotoiluun. Café Racer -tyylin tunnistettava, minimalistinen siluetti ja tarkkaan hiotut yksityiskohdat tekevät siitä katseenvangitsijan niin kaupungissa kuin mutkateillä. Honda CB650R E-Clutch on moottoripyörä, joka yhdistää mekaanisen taiteen ja ajamisen puhtaan nautinnon. Olitpa sitten ensipyörää harkitseva A2-kuljettaja tai kokenut motoristi, CB650R E-Clutch tarjoaa täydellisen tasapainon tyylin, suorituskyvyn ja hallittavuuden välillä.
Honda CB650R erottuu entistä terävämmällä muotoilulla: uusi viistompi LED-ajovalo, dynaamiset linjat ja neljä näyttävää värivaihtoehtoa korostavat pyörän urheilullista olemusta. Korkealaatuinen 5” TFT-värinäyttö tarjoaa erinomaisen luettavuuden kaikissa valaistusolosuhteissa, ja Honda RoadSync -järjestelmän ansiosta kuljettaja saa käyttöönsä älypuhelimen navigointi-, musiikki- ja puhelintoiminnot helposti vasemman käden valokytkimestä.
CB650R:n sydän on 649 cc DOHC 16-venttiilinen rivinelonen, joka tuottaa 70 kW tehoa ja 63 Nm vääntöä – Honda-tuntumaa parhaimmillaan. Moottori reagoi herkästi, vetää puhtaasti koko kierrosalueella ja tarjoaa korkean huipputehon, josta Hondan nelisylinteriset ovat tunnettuja. Polttoainetaloudellisuus on erinomainen (20,4 km/l WMTC), ja Honda Selectable Torque Control (HSTC) huolehtii takapyörän pidosta tilanteessa kuin tilanteessa. A2-ajokorttiluokkaan on tarjolla 35 kW -versio.
Hondan uraauurtavalla E-Clutch-tekniikalla, joka mahdollistaa vaihteiden vaihdon ilman kytkinkahvaa – pelkällä vaihdepolkimella. Kuljettaja voi keskittyä täysillä ajamiseen, sillä järjestelmä hallitsee kytkimen toiminnan automaattisesti, mutta antaa haluttaessa myös perinteisen manuaalikytkimen käytön vapauden.
E-Clutch tekee kaupunkiajosta vaivatonta ja mutkateistä nautinnollisia.
CB650R:n teräksinen timanttikehys tarjoaa erinomaisen jäykkyyden ja palautteen. 41 mm Showa SFF-BP USD -etuhaarukat ja Showan takaiskunvaimennin takaavat tarkan ja hallitun ajotuntuman kaikissa olosuhteissa.
Nelimäntäiset radiaalikiinnitteiset etujarrusatulat ja 310 mm kelluvat levyt pitävät jarrutuntuman tarkkana.
Kevyet valualumiinivanteet on varustettu renkailla 120/70-ZR17 edessä ja 180/55-ZR17 takana – täydellinen yhdistelmä urheilulliseen ajoon.
Istuinkorkeus on 810 mm, ja istuimen alta löytyy USB-C-latauspiste. Täysi LED-valaistus ja taustavalaistu ohjauskytkin tekevät ajamisesta turvallista myös pimeällä.
Style Pack
Korostaa ulkonäköä ja laatua alumiinisilla paneeleilla: etulokasuojan suojukset, jäähdyttimen sivupaneelit, sivupaneelit ja tankin sivutarrat. Mukana myös punainen anodisoitu öljymittatikku Honda-logolla.
Sport Pack
Lisää sporttisuutta: visiiri, matkustajan istuinsuoja, alakatteet ja tankinsuoja.
Comfort Pack
Mukavuutta ja käytännöllisyyttä: 5-tasoiset kahvan lämmittimet muistitoiminnolla, tankkilaukku (puhelintaskulla) ja laajennettava 17–22 litran takalaukku.
Bike-arvio
Harvoin mikään tekninen ratkaisu on tehnyt yhtä välittömän ja voimakkaan vaikutuksen kuin E-Clutch. Eikä ainoastaan siksi, että sähköisesti ohjattu kytkin toimii erinomaisesti. Se on kevyt ja edullinen eikä rajoita mitään. Koska järjestelmä toimii Hondan mukaan myös tehokkaammissa moottoreissa, oletamme, että E-Clutch tulee pian saataville moniin muihinkin malleihin.
"Järjestelmän paino on vain kaksi kiloa, mut- ta sen tuoma lisäarvo on mittaamaton. E-Clutchin avulla voi lähteä liikkeelle, ajaa hitaasti tai nopeasti ja pysähtyä käyttämätt kytkintä. Ensikosketus on upea."
"Pienemmälle vaihdettaessa järjestelmä muuttaa sytytyst aj polttoaineensyöttöä siten, että vaihto on mahdollinen. Servo- moottorit ohjaavat kytkintä niin tarkasti, että liikkeellelähtö onnistuu jopa kuutos- vaihteella. Kokeiltu on!"
"Honda kutsuu kytkimen toimintatapaa, jossa se ei avaudu vaihdetta vaihdettaessa täysin, puolikytkemiseksi. Se tekee vaihdoista pehmeampia ja mukavampia erityisesti pienemmälle vaihdettaessa, koska kytkimen luisto vaimentaa kuormitusiskuja. Tassä suhteessa E-Clutch onkin melko rajuja quick-shiftereitä etevämpi ja lisää käyttömukavuutta huomattavasti."
"Erityisen mainioksi järjestelmän tekee se, että se tarjoaa pelkkää lisäarvoa, eikä rajoita mitään. Kuljettaja voi aina halutessaan käyttää kytkintä vasemmalla kädellään, joten kuminpoltto ja keuliminen onnistuvat ongelmitta."
"E-Clutchilla on nin paljon etuja, ettei niitä kaikkia voi luetella tässä. Järjestelmästä hyötyvät aloittelijoiden, satunnaisesti aja- vien ja uudelleen lajin pariin palaavien lisäksi usein ajavat moottoripyöräilijät. Aivan kaikki arvostavat järjestelma varmasti. Ja matkamotoristien kannalta positiivisena seikkana pehmeät vaihteenvaihdot slirtävät kuljettajan ja matkustajan kypärien kolahtelut historiaan."
|
|
|
|