* Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut.
Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Lataa Honda CB750 Hornet -käyttöohje:
Honda CB750 Hornet jatkaa legendaarisen Hornet-sarjan perintöä tarjoamalla kaiken, mistä Hornet tunnetaan: terävä voimalinja, ultrakevyt alusta, tarkka ohjaustuntuma ja aggressiivinen luonne. Manuaalivaihteisena mallina se tarjoaa kuljettajalle täyden kontrollin ja maksimaalisen ajokokemuksen – juuri sen perinteisen sporttisuuden, jota moni pyöräilijä kaipaa.
Hornetin kompakti, kilpailuhenkinen 755 cc -moottori tuottaa tehoa 67,5 kW / 9500 rpm ja vääntöä 75 Nm / 7250 rpm, eli luokkansa parhaan teho–painosuhteen.
Downdraft-imukanavat, Vortex Flow -ilmanohjaus ja 46 mm kaasuläpät varmistavat viiveettömän kaasuvasteen – tehden Hornetista erittäin herkästi reagoivan ja räjähtävän nopean kiihtymään.
Hornet-manuaali tarjoaa täyden kokemuksen mekaanisesta ajamisesta:
Assist/slipper-kytkin vähentää kytkimen käyttövoimaa ja ehkäisee takapyörän hyppimistä aggressiivisissa tilanteissa – lopputuloksena tarkka, hallittu ja sporttinen ajotuntuma.
Hornetin alusta on suunniteltu reagoimaan pienimpiinkin ohjausliikkeisiin:
Paino ajokunnossa vain 192 kg. Hornet on yksi segmenttinsä kevyimmistä – ja se tuntuu siltä jokaisessa mutkassa ja nopeassa suunnanvaihdossa.
Throttle By Wire -järjestelmä tarjoaa neljä ajotilaa, jotka muokkaavat tehoa, moottorijarrua ja luistonestoa:
Kolmitasoinen HSTC-luistonesto ja integroitu Wheelie Control pitävät tehon hallittuna ilman, että sporttinen tuntuma kärsii.
CB750 Hornet erottuu terävillä linjoillaan ja minimalistisella, agressiivisellä muotokielellään.
Kokonaisuuden kruunaavat:
Honda CB750 Hornet – Aito streetfighter, jossa voima, ketteryys ja kuskin kontrolli kohtaavat täydellisessä tasapainossa.
|
|
|
|
Bike 6/2023
Testi: Keskikokoiset nakut
Testivoittaja! Honda CB750 Hornet
Motorrad-testitulos
1. Honda CB750 Hornet
Hornetin voittoa ei varmista ensisijaisesti tehokas moottori, vielä suurempi merkitys on onnistuneella jousituksella. Kaikenkaikkiaan Hornet tuntuu tasapainoiselta kokonaisuudelta.
Lue koko testiraportti Bike 6/2023 -numerosta.
Hanna ja muut kuljettajat rakastuivat Hondan ajo-ominaisuuksiin erityisesti mutkateillä. Honda nimittäin taittuu mutkiin ajatuksen lailla. Kun Hondalla alkaa kallistaa sisään mutkaan, se kääntyy sinne kuin itsestään - ilman mitään miettimistä vastaohjauksesta.
Onkin hieman yllättävää, että 190 sentin pituinen ja 158-senttinen kuljettaja saavat siinä lähes yhtä hyvän ajoasennon. Hondasta on moneksi.
Yhteenvetona voidaan todeta, että myytti on murrettu, ainakin Hornetin osalta. Se on pätevä moottoripyörä isokokoiselle, jolla ei ole tarvetta kuljettaa kyytiläistä. Moottorin teho on riittävä ripeämpäänkin matkan tekoon, ja sivulaukuilla varustettuna se soveltuu hyvin pidemmillekin reissuille.
"Tuo kaksisylinterinen rivimoottori on mainio pakkaus. Se vääntää jo keskikierroksilla mainiosti, ja tehoa on mukavan paljon." Testikuljettaja Janne Murtoniemi
Hondan moottori keräsi myös muilta kuljettajilta kehuja, ja se onkin todella onnistunut pakkaus. Suoritusta parantaa herkkätoiminen vaihdelaatikko, kevytkäyttöinen kytkin sekä sopiva toisiovälitys.
Kaiken kaikkiaan Honda käyttökuluiltaan erittäin edullinen moottoripyörä. Se vie vähän polttoainetta; pienimmillään kulutus oli vain 2,9 litraa.
Toimituksen arvio
Honda on kevyt ja ketterä moottoripyörä josta on moneksi. Se ihastuttaa erityisesti helppoudellaan ja on erityisen hyvä moottoripyörä aloittelijoille.