CB750 Hornet
11 990 €

CB750 Hornet

11 990 €

* Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut.
Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.

  • Tehoa 67,5 kW / 9500 rpm ja vääntöä 75 Nm / 7250 rpm
  • Assist/slipper-kytkin
  • Showa 41 mm SFF-BP™ USD -etuhaarukka
  • 150 mm Pro-Link -takajousitus, 7-portainen esijännitys
  • 5" TFT-näyttö
  • Istuinkorkeus 795 mm
  • Paino ajokunnossa 192 kg

Valitse väri:

Lataa Honda CB750 Hornet -käyttöohje:

Honda CB750 Hornet

Ärhäkkä ja ketterä

Honda CB750 Hornet jatkaa legendaarisen Hornet-sarjan perintöä tarjoamalla kaiken, mistä Hornet tunnetaan: terävä voimalinja, ultrakevyt alusta, tarkka ohjaustuntuma ja aggressiivinen luonne. Manuaalivaihteisena mallina se tarjoaa kuljettajalle täyden kontrollin ja maksimaalisen ajokokemuksen – juuri sen perinteisen sporttisuuden, jota moni pyöräilijä kaipaa.

Ärhäkkä 755 cc -moottori – terävästi reagoiva ja välittömän vahva

Hornetin kompakti, kilpailuhenkinen 755 cc -moottori tuottaa tehoa 67,5 kW / 9500 rpm ja vääntöä 75 Nm / 7250 rpm, eli luokkansa parhaan teho–painosuhteen.

Downdraft-imukanavat, Vortex Flow -ilmanohjaus ja 46 mm kaasuläpät varmistavat viiveettömän kaasuvasteen – tehden Hornetista erittäin herkästi reagoivan ja räjähtävän nopean kiihtymään.

Manuaalivaihteisto – aitoa, mekaanista yhteyttä

Hornet-manuaali tarjoaa täyden kokemuksen mekaanisesta ajamisesta:

  • Kevyt ja tarkka assist/slipper-kytkin
  • Vakaa käytös kovan jarrutuksen ja tiukkojen alasvaihtojen aikana
  • Suora, välitön tuntuma vaihteistoon

Assist/slipper-kytkin vähentää kytkimen käyttövoimaa ja ehkäisee takapyörän hyppimistä aggressiivisissa tilanteissa – lopputuloksena tarkka, hallittu ja sporttinen ajotuntuma.

Ketterä ja toimiva alusta

Hornetin alusta on suunniteltu reagoimaan pienimpiinkin ohjausliikkeisiin:

  • Ultrakevyt 16,6 kg teräsrunko, optimoitu jäykkyys
  • Showa 41 mm SFF-BP™ USD -etuhaarukka
  • 150 mm Pro-Link -takajousitus, 7-portainen esijännitys
  • Nissin-jarrut, 296 mm levyt
  • 120/70ZR17 & 160/60ZR17 renkaat – ketteryyttä ja varmuutta

Paino ajokunnossa vain 192 kg. Hornet on yksi segmenttinsä kevyimmistä – ja se tuntuu siltä jokaisessa mutkassa ja nopeassa suunnanvaihdossa.

Älykäs elektroniikka tukee kuljettajaa

Throttle By Wire -järjestelmä tarjoaa neljä ajotilaa, jotka muokkaavat tehoa, moottorijarrua ja luistonestoa:

  • SPORT – maksimaalinen reagointi ja suorituskyky
  • STANDARD – tasapainoinen arkiajo
  • RAIN – pehmeä teho ja maksimaalinen pito
  • USER – säädettävät parametrit omien mieltymysten mukaan

Kolmitasoinen HSTC-luistonesto ja integroitu Wheelie Control pitävät tehon hallittuna ilman, että sporttinen tuntuma kärsii.

Aggressiivinen streetfighter – puhdasta Hornet-DNA:ta

CB750 Hornet erottuu terävillä linjoillaan ja minimalistisella, agressiivisellä muotokielellään.
Kokonaisuuden kruunaavat:

  • Matalalle sijoitettu LED-ajovalo
  • Virtaviivainen etukate ja aggressiivinen tankin muoto
  • 5" TFT-näyttö – erittäin hyvä näkyvyys myös auringossa
  • Honda RoadSync – navigointi, musiikki, puhelut
  • ESS-hätäjarruvalot ja automaattisesti palauttavat vilkut
  • Istuinkorkeus 795 mm

Honda CB750 Hornet – Aito streetfighter, jossa voima, ketteryys ja kuskin kontrolli kohtaavat täydellisessä tasapainossa.

     

CB750AT

Vuosimalli alkaen
2026
Sylinteritilavuus
755 cc
Moottori
Liquid­cooled SOHC 4­-stroke 8­ valve Parallel Twin with 270° crank
Sylinterimitat
87 x 63.5 mm
Puristussuhde
11.0:1
Maksimiteho
67.5 kW / 9500 rpm
Maksimivääntö
75 Nm / 7250 rpm
Sytytysjärjestelmä
CDI
Polttoainejärjestelmä
PGM-FI
Käynnistys
Sähköstartti
Vaihteisto
6-vaihteinen
Pituus
2090 mm
Leveys
780 mm
Korkeus
1085 mm
Akseliväli
1420 mm
Istuinkorkeus
795 mm
Jarrut etu
Nissin 2 x 296 mm levyjarru, ABS
Jarrut taka
240 mm levyjarru
Jousitus etu
41 mm SFF-BP teleskooppi, 130 mm jousto
Jousitus taka
Honda Pro Link, 150 mm jousto
Rengas etu
120/70 ZR 17M/C (58W)
Rengas taka
160/60 ZR 17M/C (69W)
Tankki
15,2 litraa
Paino ajokunnossa
192 kg

Koska Honda Motor Co tutkii ja kehittää uusia teknisiä ratkaisuja, Honda varaa oikeuden teknisiin muutoksiin ilmoittamatta niistä etukäteen.

Motorrad - Bike - logo

Bike 6/2023
Testi: Keskikokoiset nakut
Testivoittaja! Honda CB750 Hornet

Motorrad-testitulos
1. Honda CB750 Hornet
Hornetin voittoa ei varmista ensisijaisesti tehokas moottori, vielä suurempi merkitys on onnistuneella jousituksella. Kaikenkaikkiaan Hornet tuntuu tasapainoiselta kokonaisuudelta.

Lue koko testiraportti Bike 6/2023 -numerosta.

TM-käyttötesti-20000km-tag

Honda CB750 Hornet - TM käyttötesti 20 000 km
Tekniikan Maailma 3/2024

Hanna ja muut kuljettajat rakastuivat Hondan ajo-ominaisuuksiin erityisesti mutkateillä. Honda nimittäin taittuu mutkiin ajatuksen lailla. Kun Hondalla alkaa kallistaa sisään mutkaan, se kääntyy sinne kuin itsestään - ilman mitään miettimistä vastaohjauksesta.

Onkin hieman yllättävää, että 190 sentin pituinen ja 158-senttinen kuljettaja saavat siinä lähes yhtä hyvän ajoasennon. Hondasta on moneksi.

Yhteenvetona voidaan todeta, että myytti on murrettu, ainakin Hornetin osalta. Se on pätevä moottoripyörä isokokoiselle, jolla ei ole tarvetta kuljettaa kyytiläistä. Moottorin teho on riittävä ripeämpäänkin matkan tekoon, ja sivulaukuilla varustettuna se soveltuu hyvin pidemmillekin reissuille.

"Tuo kaksisylinterinen rivimoottori on mainio pakkaus. Se vääntää jo keskikierroksilla mainiosti, ja tehoa on mukavan paljon." Testikuljettaja Janne Murtoniemi

Hondan moottori keräsi myös muilta kuljettajilta kehuja, ja se onkin todella onnistunut pakkaus. Suoritusta parantaa herkkätoiminen vaihdelaatikko, kevytkäyttöinen kytkin sekä sopiva toisiovälitys.

Kaiken kaikkiaan Honda käyttökuluiltaan erittäin edullinen moottoripyörä. Se vie vähän polttoainetta; pienimmillään kulutus oli vain 2,9 litraa.

Toimituksen arvio
Honda on kevyt ja ketterä moottoripyörä josta on moneksi. Se ihastuttaa erityisesti helppoudellaan ja on erityisen hyvä moottoripyörä aloittelijoille.

Lue koko testiraportti

Street

Sulje
Sulje