* Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut.
Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Lataa Honda CBR650R -käyttöohje:
Honda CBR650R E-Clutch edustaa täydellistä tasapainoa urheilullisen suorituskyvyn, teknisen hienostuneisuuden ja käytännön ajettavuuden välillä. Se on suunniteltu kuljettajalle, joka haluaa supersportin fiiliksen ilman kompromisseja arjen ajossa.
Vuoden 26YM-päivitys vie CBR650R:n ulkonäön uudelle tasolle. Uusi, terävälinjainen katemuotoilu ja täysi LED-valaistus luovat ilmeen, joka ei jää huomaamatta. Kompakti peräosa, uudistettu satula ja tarkasti muotoillut yksityiskohdat tuovat pyörään entistä vahvemman urheilullisen luonteen.
Ohjaamon keskiössä on 5 tuuman täysvärinen TFT-näyttö. Honda RoadSync -järjestelmä tarjoaa saumattoman älypuhelinyhteyden – näet navigoinnin, soitat, kuuntelet musiikkia ja saat säätiedot, kaikki helposti taustavalaistun ohjauskytkimen kautta.
CBR650R on nyt varustettu täysin uudella E-Clutch kytkimellä, joka antaa kuljettajalle täysin uusia mahdollisuuksia kytkimen käytölle. E-Clutch ominaisuudet sopivat aloittelijasta PRO kuljettajaan, antaen pyörälle paljon lisämahdollisuuksia. Käytettävyydeltään E-Clutch hakee vertaistaan, kuljettajalla on mahdollista ajaa kuin mitä tahansa moottoripyörää ja vaihtaa kytkimen avulla. Toinen vaihtoehto vaihtaa on Quickshifterin kanssa, eli ilman kytkintä. Kolmas ja samalla täysin poikkeukellinen tapa on ettet tarvitse kytkintä liikkeelle lähdössä tai pysähtyessäsi, tämä tuo taajama ja ruuhka ajoon mielenrauhaa, missään vaiheessa ei tarvitse miettiä sammuuko moottori, eli voit vain nauttia ajostasi. E-Clutch myös neuvoo kuljettajaa mittaristossa olevin symbolein, neuvoen vaihtamaan joko isommalle tai pienemmälle vaihteelle, jotta matkastasi saadaan vieläkin mukavampi.
CBR650R E-Clutch:n sydän on Hondan klassinen 649 cm³ DOHC 16-venttiilinen rivinelonen, joka tuottaa 70 kW tehoa ja 63 Nm vääntöä. Moottorin tunnusomainen korkeakierroksinen luonne tarjoaa lineaarisen voimantuoton ja raikkaan äänimaailman, joka palkitsee jokaisella vaihteella.
Saatavilla myös 35 kW A2-versio.
Runko on Hondan kehittämä teräksinen timanttirunko, jossa yhdistyvät tarkkuus ja mukavuus. Edessä toimii 41 mm Showa SFF-BP USD -etuhaarukka, takana Showa-iskunvaimennin. Nelimäntäiset radiaaliset etujarrusatulat ja 310 mm kelluvat jarrulevyt tarjoavat tehokkaan pysäytystehon ja tarkan tuntuman jarrutuksissa.
CBR650R on suunniteltu yhtä lailla viikonloppujen mutkateille kuin päivittäiseen käyttöön.
Polttoaineenkulutus 20,4 km/l (WMTC), toimintasäde yli 300 km.
Style Pack
Style Pack on suunniteltu täydentämään Honda CB650R:n ulkonäköä ja tyyliä lisäämällä laadukkaita alumiiniosia. Pakettiin kuuluu etulokasuojapaneelit, ilmanottoputkien paneelit, sivupaneelit ja tankin suojatarrat lisäämään pitoa ja suojaa. Punainen öljytikku, jossa on Honda-logo, lisää ripauksen väriä ja kontrastia.
Sport Pack
Lisää dynaamisuutta tuulenohjaimella, takapenkinsuojuksella alumiinikoristein ja pakoputkiston alakatteella, jotka parantavat urheilullista ulkonäköä. Ja lisäksi Tank pad, joka lisää käytännöllistä suojaa.
Comfort Pack
Mukavuutta ajamiseen kylmällä säällä parannetaan lisäämällä 5-vaiheiset lämmitetyt kädensijat, joissa muistitoiminto. Lisäksi helposti kiinnitettävä 3 litran tankkilaukku läpinäkyvällä taskulla. Lisäksi 17 litran takapenkkilaukku, joka voidaan kasvattaa 22 litraan.
CBR650R E-Clutch on enemmän kuin moottoripyörä – se on kutsu kokea nelisylinterisen moottorin voima ja Hondan insinööritaidon mestariteos. Olitpa aloittelija tai kokenut kuljettaja, tämä pyörä tarjoaa uudenlaisen ajokokemuksen, jossa urheilullisuus, teknologia ja ajamisen ilo kohtaavat täydellisessä tasapainossa.
Bike-arvio
Harvoin mikään tekninen ratkaisu on tehnyt yhtä välittömän ja voimakkaan vaikutuksen kuin E-Clutch. Eikä ainoastaan siksi, että sähköisesti ohjattu kytkin toimii erinomaisesti. Se on kevyt ja edullinen eikä rajoita mitään. Koska järjestelmä toimii Hondan mukaan myös tehokkaammissa moottoreissa, oletamme, että E-Clutch tulee pian saataville moniin muihinkin malleihin.
"Järjestelmän paino on vain kaksi kiloa, mut- ta sen tuoma lisäarvo on mittaamaton. E-Clutchin avulla voi lähteä liikkeelle, ajaa hitaasti tai nopeasti ja pysähtyä käyttämätt kytkintä. Ensikosketus on upea."
"Pienemmälle vaihdettaessa järjestelmä muuttaa sytytyst aj polttoaineensyöttöä siten, että vaihto on mahdollinen. Servo- moottorit ohjaavat kytkintä niin tarkasti, että liikkeellelähtö onnistuu jopa kuutos- vaihteella. Kokeiltu on!"
"Honda kutsuu kytkimen toimintatapaa, jossa se ei avaudu vaihdetta vaihdettaessa täysin, puolikytkemiseksi. Se tekee vaihdoista pehmeampia ja mukavampia erityisesti pienemmälle vaihdettaessa, koska kytkimen luisto vaimentaa kuormitusiskuja. Tassä suhteessa E-Clutch onkin melko rajuja quick-shiftereitä etevämpi ja lisää käyttömukavuutta huomattavasti."
"Erityisen mainioksi järjestelmän tekee se, että se tarjoaa pelkkää lisäarvoa, eikä rajoita mitään. Kuljettaja voi aina halutessaan käyttää kytkintä vasemmalla kädellään, joten kuminpoltto ja keuliminen onnistuvat ongelmitta."
"E-Clutchilla on nin paljon etuja, ettei niitä kaikkia voi luetella tässä. Järjestelmästä hyötyvät aloittelijoiden, satunnaisesti aja- vien ja uudelleen lajin pariin palaavien lisäksi usein ajavat moottoripyöräilijät. Aivan kaikki arvostavat järjestelma varmasti. Ja matkamotoristien kannalta positiivisena seikkana pehmeät vaihteenvaihdot slirtävät kuljettajan ja matkustajan kypärien kolahtelut historiaan."
|
|
|
|