Honda CRF250RWE
Honda CRF250R jatkaa ensi vuodelle teknisesti muuttumattomana. CRF250R:n kehitystyön pohjana toimii Hondan kilpatiimi HRC:n CRF250RW-tehdaspyörä, jolla voitettiin mm. AMA 250 Motocross mestaruus Hunter Lawrencen käskyttämänä. HRC-kuljettajien palaute ja kehityöstyö FIM World MXGP:stä, AMA Supercrossista ja Pro Motocross -mestaruussarjoista on ohjannut CRF250R-kehityksen suuntaa.
Runko
- CRF250RWE painaa vain 103 kg
- 49 mm Showa-etujousituksessa on 5 mm enemmän joustovaraa ja jäykemmät etuakselin kiinnikkeet
- Jouset ja vaimennuksen säädöt sekä keulassa, että takajousituksessa
- Runko, muovit ja ergonometria
Takajousituksen Honda Pro-Link -linkusto.
Honda CRF250R painaa ajovalmiina 107 kg.
Titaaninen polttoainesäiliö on tilavuudeltaan 6,3 litraa.
Vakiovarusteinen Renthal Fatbar Flex -ohjanko voidaan kiinnittää ylä T-kappaleeseen kahteen eri kohtaan, antaen näin 26 mm:n säätövaran taakse- tai eteenpäin. Kun pidikettä käännetään 180°, ohjaustankoa voidaan siirtää vielä 10 mm lisää perusasennosta.
Moottori
- Tarkempi venttiilinajoitus ja parantunut moottorin voitelu
- Uusi 9-levyinen kytkin on kestävämpi ja kevyempi käyttää
- Uudet vaihdelaatikon välitykset ja herkempikäyttöinen vaihdemekanismi
- Tehokkaampi jäähdytysjärjestelmä ja moottorin öljynkierto
Elektroniikka
- 3-asentoinen HRC Launch Control -starttiavustin
- Moottorin tilan valintapainikkeella (EMSB) valittavissa 3 erilaista ohjelmaa
- Honda HRC -säätötyökalulla (lisävaruste) voi säätää kahta EMSB-karttaa
HRC Launch Control -starttiavustin antaa jokaiselle kuljettajalle parhaan mahdollisuuden loistavan startin ottamiseksi!
Asetuksia on kolme:
- Taso 3: 8 250 rpm, mutaiset olosuhteet / aloittelija
- Taso 2: 8 500 rpm, kuiva olosuhde / vakio
- Taso 1: 9 500 rpm, kuiva olosuhde / Pro
Moottoritilan valintapainike (EMSB) muuttaa moottorin ominaisuuksia.
Valittavissa on kolme karttaa erilaisiin ajo-olosuhteisiin tai riippuen kuljettajan mieltymyksistä:
- Kartta 1: Vakio
- Kartta 2: Pehmeä
- Kartta 3: Aggressiivinen
Lisävarusteena saatavalla HRC ohjelmointi -työkalulla voidaan lisäksi karttoja 2 ja 3 säätää lähes rajattomasti sopimaan eri kuljettajien mieltymyksiin ja vallitseviin olosuhteisiin.
Valintakytkin ohjaustangossa; Launch Control -merkkivalo, EFI-varoitus, EMSB-tilan painike ja LED-merkkivalo sijaitsevat nyt kaikki ohjaustangon vasemmalla puolella.
Ensimmäiset Honda CRF250RWE -mallit saapuvat Suomeen kesän 2026 aikana.
CRF250RWE
Vuosimalli alkaen
2026
Sylinteritilavuus
249.4 cc
Moottori
4-tahtinen, 1-sylinterinen DOHC
Puristussuhde
13.9:1
Polttoainejärjestelmä
PGM-FI
Käynnistys
Sähkökäynnistys
Vaihteisto
5 vaihdetta
Pituus
2 179 mm
Leveys
827 mm
Korkeus
1 260 mm
Akseliväli
1 483 mm
Istuinkorkeus
955 mm
Jarrut etu
260 mm jarrulevy
Jarrut taka
240 mm jarrulevy
Jousitus etu
49 mm Showa (Hitachi Astemo, Ltd) teleskooppi, teräsjousi
Jousitus taka
1-iskunvaimennin, Showa (Hitachi Astemo, Ltd.) Honda Pro-Link
Rengas etu
80/100-21 Dunlop MX33F
Rengas taka
110/90-19 Dunlop MX33
Tankki
6,3 litraa
Paino ajokunnossa
107 kg
Koska Honda Motor Co tutkii ja kehittää uusia teknisiä ratkaisuja, Honda varaa oikeuden teknisiin muutoksiin ilmoittamatta niistä etukäteen.
Off Road